سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آمازون در سال 2001

در سال 2001 ، آمازون توافق نامه مشابهی را با Borders Group منعقد کرد ، که طبق آن ، آمازون Borders.com را به عنوان یک سرویس با مارک تجاری مشترک اداره می کند. [36] مرزها در سال 2007 با برنامه ریزی برای راه اندازی فروشگاه آنلاین خود ، از این قرارداد خارج شدند. 

بهترین سایت شرط بندی ایرانی

در تاریخ 18 اکتبر 2011 ، آمازون دات کام آمریکا را برای حق دیجیتال انحصاری بسیاری از کمیک های معروف از جمله سوپرمن ، بتمن ، گرین لنترن ، مرد ماسه ای و دیده بان اعلام کرد. این مشارکت باعث شده است که کتابفروشان مشهوری مانند بارنز و نوبل این عناوین را از قفسه های خود حذف کنند. 

در نوامبر 2013 ، آمازون اعلام کرد که با خدمات پستی ایالات متحده برای آغاز تحویل سفارشات در روزهای یکشنبه همکاری می کند. این سرویس که در نرخ حمل و نقل استاندارد آمازون گنجانده شده است ، به دلیل حجم زیاد و عدم توانایی در ارائه به موقع ، با برنامه ریزی برای گسترش به دالاس ، هوستون ، نیواورلئان و ققنوس در مناطق بزرگ شهری لس آنجلس و نیویورک آغاز شده است. . 

در ژوئن 2017 ، نایک مشارکت "خلبانی" با آمازون را برای فروش مستقیم کالا در سیستم عامل تأیید کرد.

از 11 اکتبر 2017 ، AmazonFresh طیف وسیعی از محصولات مارک غرفه را برای تحویل منزل در مناطق منتخب فروخت. 

در سپتامبر 2017 ، آمازون با یکی از فروشندگان خود JV Appario Retail متعلق به گروه پاتنی همکاری کرد که درآمد سالیانه 104/44 میلیون دلار (759 کرور پوند) در سال مالی 2017–18 را ثبت کرده است. 

در نوامبر 2018 ، آمازون با شرکت اپل به توافق رسید تا محصولات منتخب را از طریق این سرویس ، از طریق شرکت و فروشندگان مجاز اپل به فروش برساند. در نتیجه این همکاری ، فقط فروشندگان مجاز اپل می توانند محصولات اپل را از تاریخ 4 ژانویه 2019 در آمازون بفروشند

محصولات و خدمات

مقاله اصلی: لیست محصولات و خدمات آمازون

خطوط تولید آمازون دات کام در وب سایت آن شامل چندین رسانه (کتاب ، دی وی دی ، سی دی موسیقی ، نوارهای ویدیویی و نرم افزاری) ، پوشاک ، محصولات کودک ، لوازم الکترونیکی مصرفی ، محصولات آرایشی ، غذاهای عالی ، مواد غذایی ، لوازم بهداشتی و مراقبت های شخصی ، صنعتی و ... لوازم علمی ، وسایل آشپزخانه ، جواهرات ، ساعت ، وسایل چمن و باغ ، وسایل موسیقی ، وسایل ورزشی ، وسایل ، وسایل نقلیه و اسباب بازی ها و بازی ها. [نیاز به منبع] در اوت 2019 ، آمازون درخواست کرد که یک فروشگاه مشروبات الکلی در سانفرانسیسکو ، کالیفرنیا داشته باشد به عنوان وسیله ای برای حمل آبجو و الکل در داخل شهر. [47] آمازون وب سایت های خرده فروشی جداگانه ای برای برخی کشورها دارد و همچنین حمل و نقل بین المللی برخی از محصولات خود را به کشورهای خاص دیگری ارائه می دهد