سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دستگاه تنفسی

دستگاه تنفسی خود شامل یک ماسک لاستیکی متصل به یک کیسه تنفس بود ، با تخمین 50-60 oxygen اکسیژن از یک مخزن مس و دی اکسید کربن که با عبور از یک بسته نخ طناب آغشته شده در محلول پتاس سوزآور تامین می شود ، این سیستم حداکثر سه ساعت طول می کشد. این دستگاه هیچ راهی برای اندازه گیری ترکیب گاز در حین استفاده نداشت.

بهترین سایت شرط بندی ایرانی

در طول دهه 1930 و درطول جنگ جهانی دوم ، انگلیس ، ایتالیایی ها و آلمانی ها برای تولید اولین قورباغه ها از تولید مجدد دستگاه های تولید اکسیژن و استفاده مجدد گسترده استفاده کردند. انگلیسی ها دستگاه فرار دیویس غوطه ور و آلمانی ها جنگنده های فرار مجدد زیردریایی Dräger را برای مردان قورباغه ای خود در طول جنگ تنظیم کردند. [14] در ایالات متحده آمریکا ، کریستین ج. لمبرتسن در سال 1939 یک دستگاه تنفسی مجدد با اکسیژن زیر آب آزاد اختراع کرد که مورد قبول دفتر خدمات استراتژیک قرار گرفت. [15] در سال 1952 وی اصلاحاتی را در دستگاه خود به ثبت رساند ، این بار SCUBA نامگذاری شد (مخفف "دستگاه تنفس خودکار در زیر آب") ، [16] [7] [1] [17] که واژه عمومی انگلیسی برای تنفس مستقل شد تجهیزات برای غواصی ، و بعداً برای فعالیت با استفاده از تجهیزات. [18] پس از جنگ جهانی دوم ، قورباغه های نظامی به استفاده از دستگاه های احیا reb مجدد ادامه دادند زیرا حباب هایی ایجاد نمی کنند که باعث غرق شدن غواصان شود. درصد بالای اکسیژن استفاده شده توسط این سیستم های اولیه تنفس ، عمق استفاده از آنها را به دلیل خطر تشنج ناشی از مسمومیت اکسیژن حاد محدود می کند.


اگرچه یک سیستم تنظیم کننده تقاضای کار در سال 1864 توسط آگوست دنایروز و بنوئیت روکوئرول اختراع شده بود ، [19] اولین سیستم مدار باز مدار باز که در سال 1925 توسط ایو لو پریور در فرانسه ایجاد شد ، یک سیستم جریان آزاد با قابلیت تنظیم دستی و مقاومت کم بود ، که کاربرد عملی سیستم را محدود می کرد. [20] در سال 1942 ، در جریان اشغال فرانسه توسط آلمان ، ژاک-ایو کوستو و امیل گاگن اولین اسکوب مدار باز باز موفق و ایمن را طراحی کردند که به Aqua-Mung معروف است. سیستم آنها یک تنظیم کننده تقاضای بهبود یافته را با مخازن هوای فشار بالا ترکیب کرد. [21] این فروش در سال 1945 ثبت اختراع شد. کوستو برای فروش رگولاتور خود در کشورهای انگلیسی زبان ، علامت تجاری Aqua-Lung را ثبت کرد که اولین بار به شرکت غواصان ایالات متحده [22] و در سال 1948 به Siebe Gorman انگلیس ، [23] مجاز به فروش در کشورهای مشترک المنافع بود ، اما در تأمین تقاضا مشکل داشت و حق ثبت اختراع ایالات متحده از تولید محصول توسط دیگران جلوگیری کرد. Ted Eldred از ملبورن ، استرالیا ، حق ثبت اختراع را که با تولید سیستم اسکوب مدار باز تک شیلنگ ، سوپاپ مرحله اول و تقاضای تنظیم کننده فشار را توسط یک شلنگ فشار کم ، از بین برد ، شیر تقاضا را در غواص قرار می دهد دهان ، و گاز بازدم را از طریق پوشش دریچه تقاضا آزاد می کند. Eldred در اوایل سال 1952 اولین شیلنگ تک شلنگ Porpoise Model CA را فروخت