سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازنگری در کد اخلاقی در سال 2018

مارک اربیب ، وزیر ورزش استرالیا گفت که واضح است که فیفا باید تغییر کند و گفت: "بدون شک لازم است فیفا اصلاح شود. این چیزی است که ما در سراسر جهان می شنویم" ، سناتور استرالیایی ، نیک زنوفون ، فیفا را به "کلاهبرداری" متهم کرد. این کشور از 46 میلیون دلار استرالیا (35 میلیون دلار آمریکا) که برای خرید جام جهانی فیفا در استرالیا 2022 هزینه کرد ، گفت که "تا زمانی که تحقیقات در مورد فیفا به پایان نرسد ، استرالیا باید هزینه های بیشتر مالیات دهندگان را برای هر آینده جهانی متوقف کند پیشنهادات جام.

بهترین سایت شرط بندی ایرانی

تئو زوانزیگر ، رئیس اتحادیه فوتبال آلمان ، همچنین از فیفا خواست که اهدای جام جهانی 2022 به قطر را دوباره بررسی کند. 

شفافیت بین الملل که از فیفا خواسته بود انتخابات را به تعویق بیندازد تا تحقیقات کامل مستقل انجام شود ، درخواست خود را از فیفا برای تغییر ساختار حکمرانی خود تمدید کرد. 

علاوه بر این ، دیگو مارادونا ، بازیکن اسبق فوتبال آرژانتین ، با توجه به رسوایی فساد ، اعضای هیئت مدیره را با دایناسورها مقایسه کرد و از FIFA انتقاد کرد. وی گفت: "فیفا موزه بزرگی است. آنها دایناسورهایی هستند که نمی خواهند قدرت را کنار بگذارند. همیشه اینطور است." [107] در اکتبر 2011 ، دیک پوند از سازمان انتقاد کرد و گفت: "فیفا بسیار کوتاه است. این یک نمایش معتبر است که بسیاری از مشکلات پیش رو را تشخیص می دهد ، اراده ای برای حل آنها دارد ، مایل است در مورد آنچه که انجام می دهد و آنچه که می یابد شفاف باشد و رفتار آن در آینده به گونه ای خواهد بود که مردم می توانند در اداره ورزش اطمینان داشته باشند.

بازنگری در کد اخلاقی در سال 2018

در سال 2018 ، فیفا در اصول اخلاقی خود تجدید نظر کرد تا فساد را به عنوان یکی از مبانی تخلفات اخلاقی برطرف کند. این رشوه ، سوisa استفاده از اعتبارات مالی و دستکاری در رقابت ها را به عنوان جرم حفظ کرد ، اما شرطی برای مهلت قانونی اضافه کرد که این جرائم پس از یک دوره ده ساله قابل پیگیری نیست.

 

این تجدید نظر همچنین اظهارات علنی با افترا علیه فیفا را جرم دانست.الکساندرا ورج ، عضو سابق کمیته حکمرانی فیفا و متخصص پیروی از رشوه خواری ، گفت که در تجدید نظر "ارزش واقعی FIFA تأثیر خفنی است که بر منتقدان خواهد گذاشت