سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عناصر مختلف ورزش یوگا

یوگا ممکن است عناصر قبل از ودایی را داشته باشد. برخی از یوگاهای دولتی از تمدن دره سند نشات گرفته اند. مارشال ، الیاداند و دیگر دانشمندان خاطرنشان کردند که مهر پاشوپاتی که در یک سایت تمدن دره سند کشف شده ، یک چهره را در موقعیتی شبیه به آسانایی که برای مراقبه استفاده می شود ، مولابنداسانا نشان می دهد. این تفسیر با تجزیه و تحلیل اخیر Srinivasan حدس و گمان و عدم اطمینان در نظر گرفته می شود و ممکن است موردی برای طرح "اقدامات بعدی در یافته های باستان شناسی" باشد.

بهترین سایت شرط بندی ایرانی

دوره ودایی (1700–500 قبل از میلاد)

اطلاعات بیشتر: دوره ودایی

به گفته کرانگل ، برخی از محققان از یک نظریه خطی طرفداری کرده اند که تلاش می کند "منشا and و توسعه اولیه شیوه های قابل تأمل هند را به عنوان یک رشد متوالی از پیدایش آریایی تفسیر کند ، دقیقاً مانند هندوئیسم سنتی وداها را منبع نهایی تمام دانش معنوی می داند. توماس مک ای ویلی از مدل ترکیبی که نمونه اولیه یوگای ماقبل آریایی در دوره قبل از ودایی وجود داشته و اصلاح آن در دوره ودایی آغاز شده است ، طرفداری می کند.

شیوi های زاهدانه ، تمرکز و حالت های بدنی توصیف شده در ودا ممکن است پیش از این برای یوگا باشد. به گفته جفری ساموئل ، "بهترین شواهد ما تا به امروز حاکی از آن است که اعمال [یوگیک] در همان محافل زاهدانه همان جنبش های اولیه سرامانا (بودایی ها ، جیناس و آجیویکاس) ، احتمالاً در حدود قرن ششم و پنجم قبل از میلاد مسیح ، گسترش یافته است.

طبق گفته زیمر ، فلسفه یوگا بخشی از سیستم غیر ودایی است که شامل مکتب سامخیا از فلسفه هندو ، جائینیسم و ??بودیسم نیز می شود: "[جینیسم] از منابع برهمن-آریایی نشئت نمی گیرد ، بلکه نشان دهنده کیهان شناسی و مردم شناسی یک طبقه فوقانی قدیمی تر از آریاییان در شمال شرقی هند [بیهار] - ریشه در همان لایه زیرین گمانه زنی های متافیزیکی باستان مانند یوگا ، سانخیا و بودیسم ، دیگر سیستم های هند غیر ودایی دارد.