سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تخصص (دندانپزشکی)

آئین نامه

بسته به کشور ، کلیه دندانپزشکان برای انجام دندانپزشکی ملزم به ثبت نام در هیئت پزشکی ملی یا محلی ، تنظیم کننده ها و بیمه غرامت حرفه ای هستند. در انگلیس ، دندانپزشکان موظف به ثبت نام در شورای دندانپزشکی عمومی هستند. در استرالیا ، این انجمن دندانپزشکی استرالیا است ، در حالی که در ایالات متحده ، دندانپزشکان بر اساس هر هیئت دولت ثبت می شوند. نقش اصلی یک تنظیم کننده دندانپزشکی محافظت از مردم با اطمینان از ثبت تنها پزشکان واجد شرایط دندانپزشکی ، رسیدگی به شکایات یا سو m رفتارها و تدوین دستورالعمل ها و استاندارد ملی برای رعایت اصول دندان پزشکان است.

بهترین سایت شرط بندی ایرانی

لیست تخصصها

مقاله اصلی: تخصص (دندانپزشکی)

برای بسیاری از کشورها ، پس از اتمام رضایت بخشی آموزش دوره تحصیلات تکمیلی ، متخصصان دندانپزشکی برای استفاده از عنوان "متخصص" ملزم به عضویت در یک هیئت یا لیست تخصصی هستند.

 

ایالات متحده آمریکا

در ایالات متحده ، تخصص دندانپزشکی توسط انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) یا انجمن تخصصی دندانپزشکی آمریکا (ABDS) شناخته می شود [12] در حال حاضر ، ADA 10 تخصص دندانپزشکی را لیست می کند که توسط کمیسیون ملی تشخیص تخصص های دندانپزشکی شناخته می شوند و تابلوهای صدور مجوز ، [13] در حالی که ABDS 4 تابلوی تخصصی دندانپزشکی را به رسمیت شناخته است. [14]

 

لیست تخصص های دندانپزشکی تحت ADA: [13]

 

بیهوشی دندانپزشکی [15] - مطالعه و تجویز بیهوشی عمومی ، آرام بخشی و روشهای پیشرفته کنترل درد. توسط ADA و ABDS شناخته شده است.

بهداشت عمومی دندانپزشکی - مطالعه اپیدمیولوژی دندانپزشکی و سیاست های بهداشت اجتماعی.

اندودنتیکس - درمان ریشه و مطالعه بیماری های پالپ دندان.

آسیب شناسی دهان و فک و صورت - مطالعه ، تشخیص و گاهی اوقات درمان بیماری های مرتبط با دهان و فک و صورت.

رادیولوژی دهان و فک و صورت - مطالعه و تفسیر رادیولوژیک بیماری های دهان و فک و صورت.

جراحی دهان و فک و صورت - استخراج ، کاشت و جراحی فک و صورت که شامل اصلاح ناهنجاری های مادرزادی صورت نیز می شود

جراحی دهان. یک تخصص شناخته شده در اروپا و استرالیا. تخصصی اختصاص داده شده به جراحی در حفره دهان. عمدتا کشیدن دندان ، قرار گرفتن در معرض دندان ، درمان ضایعات کیستیک ، درمان بیمارانی که دارای عوامل پزشکی پیچیده هستند.