سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خوزه آلوالد برای تاسیس اسپورتینگ

خاستگاه ورزشی اسپورت پرتغال از ژوئن 1902 آغاز شد ، زمانی که مردان جوان فرانسیسکو دا پونته ، هورتا گاوازو و برادرش خوزه ماریا تصمیم گرفتند باشگاه ورزشی بلاس را ایجاد کنند. این باشگاه ، اولین جد اسپورتینگ ، فقط یک مسابقه انجام داد و در پایان تابستان سال ، منحل شد. دو سال بعد ، ایده ایجاد یک باشگاه فوتبال دوباره زنده شد و این بار با پیوستن برادران گاوازو به خوزه آلوالاد (خوزه هولترمن روکت) و خوزه استروم: باشگاه جدیدی به نام باشگاه فوتبال کامپو گراند تاسیس شد. آنها مسابقات خود را در املاک ویسکونت آلوالاد (آلفردو هولترمن) ، پدربزرگ خوزه آلوالید ، با دفتر مرکزی باشگاه در خانه فرانسیسکو گاواتسو انجام دادند.

بهترین سایت شرط بندی ایرانی

خوزه آلوالد برای تاسیس اسپورتینگ از پدربزرگ خود وام گرفت.

 

آلفردو هولترمن ، ویسکونت آلوالید اولین رئیس جمهور ، اسپانسر و محافظ ورزش بود.

به مدت دو سال ، این باشگاه فعالیتهای شدیدی را در چندین ورزش از جمله فوتبال ، تنیس و شمشیربازی انجام داد. این باشگاه همچنین مهمانی ها و پیک نیک ها را ترتیب می داد. سرانجام ، در طی یک پیک نیک ، در 12 آوریل 1906 ، بحث و گفتگوها آغاز شد ، زیرا برخی از اعضا دفاع کردند که این باشگاه فقط باید در پیک نیک و رویدادهای اجتماعی متمرکز شود ، و گروه دیگری دفاع می کند که در عوض باشگاه باید روی ورزش تمرکز کند. مدتی بعد ، خوزه گاوازو ، خوزه آوالادید و 17 عضو دیگر باشگاه را ترک کردند ، در حالی که دومی گفت: "من قصد دارم پدربزرگم را با خودم داشته باشم و او پول را برای ساختن باشگاه دیگری به من می دهد." [5] به همین ترتیب ، یک باشگاه جدید ، Sporting Clube de Portugal ، تأسیس شد. ویسکونت آلوالید ، که پولش به تأسیس این باشگاه کمک کرد ، اولین رئیس اسپورتینگ بود. [6] خوزه آلوالاد ، به عنوان یکی از بنیانگذاران اصلی ، از طرف خود و هم بنیانگذارانش گفت: "ما می خواهیم این باشگاه یک باشگاه بزرگ باشد ، به اندازه بزرگترین باشگاه اروپا." [6] سه ماه بعد ، در 1 ژوئیه 1906 ، آنتونیو فیلیکس دا کوستا جونیور نام Sporting Clube de Portugal را پیشنهاد کرد و این تاریخ به عنوان روز رسمی تاسیس اسپورتینگ در نظر گرفته می شود.

 

سالهای اولیه (1907–1946)

در سال 1907 "اولین" این باشگاه رقم خورد ، زیرا اسپورتینگ اولین مسابقه فوتبال تاریخ خود را در 3 فوریه انجام داد و در پایان با شکست 5-1 مقابل باشگاه دسته سوم کروز نگرا به پایان رسید. اولین زمین خود را که به "Sítio das Mouras" معروف است (پیشرفته ترین در آن زمان پرتغال ، مجهز به دوش ، دو زمین تنیس ، یک پیست دو و میدانی و یک زمین فوتبال) در 4 ژوئیه افتتاح کرد. و اولین دربی تمام دوران را مقابل رقبای محلی S.L. بنفیکا (آن زمان با نام Grupo Sport Lisboa شناخته می شد) در 1 دسامبر. [7]